YouTube’s new Heroes program

برنامج YouTube’s new Heroes

ناس كتير دلوقتي مهتمة جدا بجزء اليويتوب وانهم ينزلوا عليه محتوي بشكل مستمر سواء كانوا اشخاص عاديين او كانوا مسوقين بس اغلب المستخدمين حاليا مهتمين  إنهم يقولوا رأيهم من خلال تصوير فيديوهات لنفسهم علي YouTube.

يوتيوب عملت برنامج جديد اسمه “YouTube Heroes” والبرنامج ده مهتم بانه يعلم الـ heroes اللي هيقدموا في البرنامج علشان يساعدوا اليويتوب في كل شؤنه ومن خلال البرنامج ده هتبدا تتعلم حاجات معينه وهيبدا يفتحلك امكانيات اكتر انك تتحكم فيها وانك تساعدهم في حاجات زي مراقبه المحتوي الي بينزل علي اليويتوب وهكذا . ومن اهم الحاجات الي موجوده في البرنامج ده هو انك لما بتوصل لـ level عالي بتقدر تتواصل مع فريق اليويتوب نفسه مباشرة .

بتقدر تحصل علي نقاط معينه في النقاط ده من خلال انك تشارك علم وخبرات  مع الاخرين , لما بتضيف captions  او subscribe للفيديوهات  او لما تعمل report للمحتوي الي بيكون غير لائق او غير متماشي مع سياسه اليويتوب .

1-  level one  : بتبدا تكون hero وفي المرحله ديه بيكون عندك access علي ال dashboard

level 1

 

2 -في level 2 بتكمل عادي التمرين او الكورس وعباره عن workshops حصرية

level 2

 

3- في level 3 بيكون عندك access  علي tools اكتر وبتكون قادر انك تستخدمهم في انك تعمل mass flag videos و بتكون قادر علي مراقبه المحتوي وانك تعمله report .

level 3
4- في level 4 بتبدا انك تشوف المنتجات الخاصه باليويتوب و من اهم الحاجات الي موجود في الليفيل ده هو انك بتقدر تتواصل مع ال staff ألخاص باليويتوب علي طول .

level 4

 

5- في level 5 وهو الاخير بتبدا تجرب وتشوف الادوات الجديده الي نازله من قبل اليويتوب وتكون من أول الناس الي عندك الادوات دي وبتقول فيها أرائك . وبتكون قادر انك تعمل  Apply علي Heroes summit .

level 5

البرنامج ده هيساعد ناس كتيره جدا انها تكون من ضمن ال heroes الخاصه باليويتوب وكمان يعتبر هما من الstaff بتاعهم وعلي طول بتقدر تتواصل مع فريق يوتيوب مباشرة وبكده الموضوع بسيط جدا وسهل انك تقدر تكون واحد من ال heroes والموضوع ده مفيد جدا جدا لانه بيخلي في سيطره اكتر علي المحتوي الي بيتعرض علي موقع اليويتوب وكمان هيخلي في مراقبه بشكل اقرب وعلي نطاق اوسع .

Comments

التعليقات مغلقة.